lördag, januari 20, 2007

Dagens inköp

Tunika
Strumpbyxor
Hotpants

Dagens sväng på stan resulterade i att jag knatade hem med följande i påsarna:

• Svart tunika från H&M, 249 kronor.
• Svarta strumpbyxor från H&M, 98 kronor (2 pack).
• Svarta och vita hotpants i bomull från H&M, 129 kronor (3-pack).

En deodorant och ögonbrynsfärg slank också ned i kassen. Likaså rostade jättemajs från Hötorgshallen och en röd ullpläd från Hemtex. Den sistnämnda affärskedjan säljer ut alltid i butikerna till halva priset just nu.

Det är en sak jag undrar. Varför har H&M mycket fräschare provrum i Dubai än i Sthlm? Här ligger det dammråttor i hörnen, kvarlämnade plagg förekommer ofta, dörrarna går inte från golv till tak… Listan kan göras lång. Ska jag tolka det som att H&M värdesätter sina arabiska kunder mer än de skandinaviska?

Tänk på saken medan jag äter nybakade miniscones med hjortronsylt och vispgrädde.

2 kommentarer:

Anonym sa...

älskar tunikor!! kan inte få nog av dem ;)

Anonym sa...

Samma här!

Hatade dom förra året. Nu kan jag inte vara utan. Förmodligen ett tecken på att plagget snart är omodernt. Brukar tyvärr vara så. När jag äntligen vant mig vid - och börjat gilla något - är det hopplöst ute.