tisdag, januari 23, 2007

Alla Hjärtans Dag

Nelly
KumKum
Ellos

Fick ett mejl med en förfrågan om jag inte kunde tipsa om presenter att ge till älsklingen på Alla Hjärtans Dag den 14 februari. Visst kan jag det.

Första rådet: Skippa geléhjärterna som Pressbyrån och Ica säljer. Satsa hellre på god choklad.

Hudvård
Body Shop har presentförpackningar med skiftande innehåll och prislapp till både henne och honom. Välj gärna något där body butter ingår. Men köp inte badskum till någon som inte har badkar.

Parfym
Miracle från Lancôme heter min favorit i dag. True Star från Tommy Hilfiger och Laura från Laura Biagiotti är två andra goda dofter.

Till honom: Acqua Di Gio från Giorgio Armani och Hugo från Hugo Boss luktar gott.

Skönhetsbehandling
Axelsons Gymnastiska Institut har elevbehandlingar som inte gör hål i plånboken. Köp ett presentkort om tiderna är slut. Uppskattad present till både henne och honom.

Smycken
Jag är svag för rött guld, diamanter, safirer och pärlor. Föredrar kvinnan i ditt liv silver, Pilgrim, Snö of Sweden, KumKum eller någonting annat är det naturligtvis det hon ska få.

Till honom: Killar med kedjor och glitter är inte min grej. Men en snygg slips går alltid hem. Ellos har schyssta tygbitar från 69 kronor. Dyrare slipsar med matchande bröstnäsdukar och manschettknappar återfinns hos Ulterior Motive.

Underkläder
Min favoritavdelning. Ett sensuellt nattlinne uppskattas alltid. Likaså ett söt set från DKNY. Boxertrosa i spets kanske också kan vara något? Se det som en present till dig själv – om det känns tungt att öppna plånboken. Obs! Kolla älsklingens storlek först.

Till honom: Kvalitet slår som bekant kvantitet. Därmed blir det kalsonger från Hugo Boss.

Upplevelser
Saker att göra tillsammans i romantikens tecken. En natt i lyxsvit. Eller en hotellfrukost. Grand Hotell i Sthlm har magnifika frukostar för alla – inte bara för hotellgästerna. Boka bord går inte.

Det var allt jag kom på just nu. Tänk på att presenter är individuella gåvor. Vad en kvinna eller man blir glad för beror på intressen och smak.

Tidigare inlägg som kan funka som idéspruta finns här:
Giftboxes från Bodhi
Alla Hjärtans Dag – budgettips
Alla Hjärtans Dag – mellantips

Sist, men inte minst: Ett stort fång rosor är aldrig fel!

Inga kommentarer: